Onze praktijk

Onze praktijk: werkwijze, visie en missie.

U kunt bij ons terecht voor de complete verzorging van uw gebit. Naast de technische kant van het vak, vinden wij het ook belangrijk om u persoonlijk en op een positieve manier te behandelen. Het is normaal gesproken immers de bedoeling om een langdurige behandelrelatie met elkaar op te bouwen. U wordt bij ons altijd behandeld en gecontroleerd door de tandarts zelf.

Indien u informatie wenst of patiënt wilt worden, kunt u ons bellen of op ‘inschrijven’ klikken in de linkerkolom op deze site en hier een formulier invullen en verzenden, waarna wij contact met u opnemen.

Wanneer u voor de eerste keer komt, zullen wij uw medische en tandheelkundige geschiedenis met u bespreken, vaak ook met de gegevens van de vorige tandarts. Wanneer u medicijnen gebruikt en u heeft daar een overzicht of een medicijnpaspoort van, neemt u dat dan mee, zodat wij dit kunnen overnemen in uw dossier. Ook wanneer u andere dingen kwijt wilt, wanneer u bijvoorbeeld angstig bent voor de tandarts, kunt u dit vertellen, zodat wij hiermee rekening kunnen houden. Vervolgens wordt er een onderzoek gedaan, vaak röntgenfoto’s gemaakt en zonodig een behandelplan opgesteld. Ook kunt u een begroting krijgen, die u bijvoorbeeld kunt voorleggen aan uw verzekeringsmaatschappij (bij alle behandelingen boven de 250 euro en sowieso altijd wanneer u dat wenst ontvangt u een begroting). Wij zullen in overleg met u waar mogelijk proberen rekening te houden met uw wensen en beperkingen. Hierna kunnen we vervolgafspraken maken.

Bij onze behandelingen en soms zelfs bij de controles maken wij gebruik van een microscoop. Door het veel betere licht en zicht dat we dan hebben, kunnen wij een betere kwaliteit van de behandelingen bieden. (Naast het feit dat de microscoop het werkplezier van de tandarts aanzienlijk vergroot en hij automatisch in een goede werkhouding zit, waardoor hij langer meekan..).
Wanneer het nodig is, wordt u tevens doorverwezen naar de mondhygiënist, die ook in de praktijk werkzaam is. Een bezoek aan de mondhygiënist kan in overleg worden gecombineerd met een bezoek aan de tandarts, wanneer u dit wenst.
Als uw e-maildres bij ons bekend is, ontvangt u een paar dagen voor iedere afspraak een e-mail ter herinnering. Let op: deze mail komt soms in de map ‘ongewenst’ terecht, u kunt geen rechten ontlenen aan de mail.

Soms is een behandeling van een specialist nodig. Wij werken hiervoor vast met een aantal collega’s samen. Voorbeelden van deze specialisten zijn de kaakchirurg, de tandarts-parodontoloog (voor tandvlees- en tandbotproblemen), de tandarts-endodontoloog (voor gecompliceerde wortelkanaalbehandelingen), de tandarts-implantoloog (voor implantaten) en de tandarts-gnatholoog (voor kaakgewrichtsproblemen).

Wanneer u een volledige prothese nodig heeft, kunt u terecht bij de Tandprothetische praktijk Marcel de Wit, gevestigd in Amsterdam-Noord. Wij hebben dit gedaan, omdat wij van mening zijn dat wij door samenwerking met deze praktijk u een zo mooi mogelijke en uitstekend functionerende prothese kunnen aanmeten en dat is uiteraard waar het om gaat. Meer informatie vindt u op de site: www.tandprothetischepraktijkdewit.com
Op maandagavond is in ons pand tandtechnicus Tamara Borst aanwezig, u kunt ook bij haar terecht voor een prothese, meer informatie daarover kunt u bij ons krijgen.

Mocht u behoefte hebben aan een second opinion van een collega, meldt dit dan aan ons. Dit kan uiteraard altijd en vinden wij geen probleem.

Wij vinden maximale aandacht voor hygiënisch werken in de praktijk heel belangrijk. Daarom hebben wij alle processen die hierop betrekking hebben vastgelegd in protocollen die we hebben opgesteld aan de hand van de Richtlijnen Infectiepreventie in de tandheelkundige praktijk van de Werkgroep Infectiepreventie (W.I.P.-richtlijnen) en vertaald naar de situatie in onze praktijk. Wij werken in de praktijk volgens deze protocollen.

Het kan zijn dat u van ons adviezen krijgt over het onderhoud van uw gebit. Voor een goede samenwerking verwachten wij uiteraard van u dat u deze opvolgt, zodat wij zo goed mogelijk ons werk kunnen doen en de voorzieningen die wij in uw mond maken, zo lang mogelijk meegaan! Tevens willen wij u graag periodiek terugzien, bijvoorbeeld twee of één keer per jaar, zodat we problemen zoveel mogelijk tijdig kunnen signaleren en daarmee onverwachte problemen zoveel mogelijk kunnen voorkomen.